donderdag 4 juni 2009

#Ding 2: web 2.0 ervaringen

Mijn ervaringen met web 2.0 toepassingen bestonden tot nu toe uit het meekijken met manliefs verrichtingen op Flickr, Youtube, Last.fm en het meeluisteren naar zijn podcasts etc. Verder heb ik het NA op Flickr bijgehouden en web 2.0 ontwikkelingen bij bibliotheken gevolgd. Ik wist er voor mijn gevoel al redelijk wat van maar had nog niet zelf met met handen in de 2.0 modder gezeten. Nu eindelijk wel, gelukkig! Voor de bibliotheek vind ik vooral het door bezoekers laten verrijken van de catalogus interessant. Misschien weten bezoekers wel het inventarisnummer van de bron die uitgebreid in een boek aan bod komt of laten ze weten hoe zij het boek gebruikt hebben. Handige informatie voor andere gebruikers. Zoiets gaat komen met NA4all maar is al mogelijk in Worldcat waar onze titels ook in zichtbaar zijn. Het vak wordt steeds leuker zo!

2 opmerkingen:

Albert zei

Hoi NA library,
volgens mij is mijn vorige reactie niet goed aangekomen?
Voor het plaatsen van een youtube filmpje neem je de embed code ('insluiten'-code heet dat bij de nederlandstalige versie van YouTube), die kopieer je dan in je bericht nadat je bij je bericht 'HTML bewerken' hebt aangeklikt.
Laat maar even weten of het lukt.
groetjes, Albert

NAlibrary zei

Hoi Albert,
het is gelukt hoor met het filmpje. Zag plotseling het licht via 'koppelen snelkoppeling'.
Groet, Marjo