donderdag 4 juni 2009

#Ding 2: weblog inrichten

Het werken met de weblogsoftware vond ik niet meteen heel makkelijk. Terwijl mijn collega naast me al vrolijk aan het plaatjes plaatsen was, was ik op zoek naar aanwijzingen om een foto te plaatsen. Uiteindelijk is dat en het plaatsen van links gelukt. Grappig om te doen. Een filmpje plaatsen is me helaas nog niet gelukt. Ik wilde gaandeweg van sjabloon wisselen maar dan blijkt de keuze enorm verminderd te zijn. Ook moet je even weten dat je voor het bewerken van je berichten naar het dashboard moet gaan en niet zoals ik steeds maar weer deed naar Aanpassen en dan bij je blogberichten op de bewerken-link klikken. Kortom, ik vind niet alles even intuitief. Maar goed, nu ik het eenmaal weet, gaat het best.

1 opmerking:

Albert zei

Hoi NA library,
laat maar even weten of het nog lukt met het plaatsen van een filmpje. Het makkelijkste gaat het wanneer je in een bericht gaat staan op de plek waar het filmpje moet komen en daar dan op "HTML bewerken" klikt en daar dan de embed ('insluiten') code plaatst.
groetjes, Albert