zaterdag 17 oktober 2009

#21 Footnote, een sociaal archiefnetwerk

Dit kende ik echt nog helemaal niet. Zo te zien is het iets waar het Nationaal Archief naar toe zou moeten willen. Ik zie op het eerste gezicht alleen wel heel veel herinneringen aan overleden personen en meer genealogische dingen. Dat is niet echt mijn ding... Maar goed, even verder gezocht. Toen bleek, toen ik de Doolaardiana zag, dat je er dus ook zelf dingen op kan zetten, in je eigen gallery. Ik dacht dat het alleen materiaal van de drie instellingen betrof. Yvette wees mij op Christian van der Ven's bijdrage over Willemstad op Footnote. En dan zie je waar het heen kan gaan. Zelf nog een foto ge-upload in de 23-archiefdingen gallery, gaat allemaal erg makkelijk. Mooie toepassing!

1 opmerking:

Albert zei

Haha, zo zie je maar: volg Den Doolaard en je komt er wel!